Kuala Lumpur (ANTARA) - Sebuah taman rekreasi kucing luar ruangan baru telah diresmikan di Selangor, Malaysia.

Taman rekreasi dengan kucing-kucing yang dibiarkan bebas berkeliaran itu mencakup area seluas 300 kaki persegi (sekitar 27.870 meter persegi).

Taman tersebut dirancang dengan jalan setapak, terowongan, dan jembatan gantung, memberikan tempat bermain yang sempurna bagi kucing-kucing untuk melompat, bermain, dan memanjat sepuasnya.

Bagaimana keseruan yang ada di taman rekreasi kucing luar ruangan di Selangor, Malaysia itu? Berikut ini sekilas gambarannya.
Sejumlah anak berinteraksi dengan kucing-kucing yang ada di taman kucing di Shah Alam, Selangor, Malaysia, pada 7 Juli 2024. (Xinhua/Zhang Wenzong)

Seorang pengunjung wanita memegang seekor kucing yang ada di taman kucing di Shah Alam, Selangor, Malaysia, pada 7 Juli 2024. (Xinhua/Zhang Wenzong)
Dua orang anak perempuan berfoto dengan seekor kucing di taman kucing di Shah Alam, Selangor, Malaysia, pada 7 Juli 2024. (Xinhua/Zhang Wenzong
Seekor kucing berwarna hitam terlihat di kandangnya di taman kucing di Shah Alam, Selangor, Malaysia, pada 7 Juli 2024. (Xinhua/Zhang Wenzong